رئیس سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات ارائه پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور درباره تأثیر مثبت پایه دوازدهم در آزمون سراسری را تشریح کرد.
معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان گفت: دستیابی به چشمانداز کمی تعیین شده در برنامه هفتم توسعه یعنی جذب 320 هزار دانشجوی خارجی تنها از طریق موجهای جدید بین المللیسازی امکان پذیر است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آموزش عالی عراق مایل است ۲۰۰ دانشجوی خود را در دانشگاههای ایران بورسیه کند.
مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم از آغاز ثبت نام فراخوان جذب اعضای هیأت علمی در سال ۱۴۰۳ از روز سهشنبه ۱۴۰۳/۱۰/۲۵ خبر داد.
وزیر علوم در اولین جلسه شورایعالی برنامهریزی آموزشی در وزارت علوم دولت چهاردهم، ضمن اشاره بر جایگاه مهم این شورا بر اهتمام این وزارت به رویکردهای تحولی کیفی و محتوایی در آموزش عالی تاکید کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با برگزیدگان المپیادهای علمی که در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، گفت: برنامهریزی برای حفظ و نگهداشت نخبگان و کسب رضایتمندی آنها از اولویتهای این وزارت است.
رئیس جمهور دانشگاه جامع امام حسین (ع) را در زمره دانشگاههای هدفمند که بر اساس نیاز جامعه به دانشجویان آموزش میدهد، دانست و گفت: دانشگاههای ما باید به نحوی ارتقا پیدا کنند که بتوانیم حل مسائل کشور را به آنها بسپاریم که در این صورت هم مدرکگرایی صرف از بین خواهد رفت و هم نیاز جامعه مرتفع خواهد شد.
جلسه شورای تخصصی سیاستگذاری آموزش عالی مهارتی به ریاست معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با حضور رؤسا و معاونان آموزشی دانشگاه ملی مهارت و دانشگاه جامع علمی کاربردی، مدیران کل معاونت آموزشی و نمایندگان مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی و معاونت پژوهشی وزارت علوم برگزار شد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: زنان پیشتاز تحولات جامعه هستند اما علیرغم این نقش مهم، در همه جای دنیا، از حقوق و فرصتهای برابر با مردان برخوردار نیستند.
معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای عتف گفت: متاسفانه ما آنقدر درگیر تشکیلات، آیین نامه نویسی، جلسات فرمایشی و تشکیل کمیتهها شدهایم که شورای عتف به جای آنکه مغز متفکر و پیشران توسعه کشور باشد و بگوید که کشور چگونه باید اداره شود، اولویتها چیست و کشور را در برابر همه حوادث و آسیبها بیمه علمی کند به موضوعات دیگری پرداخته است.
رئیس جمهور خطاب به نخبگان و مدالآوران المپیادهای علمی گفت که همه ذهن و توان خود را صرف پیشرفت علمی و ارتقای توانمندیهای خود در مسیر حل مشکلات کشور و رسیدگی به وضعیت مردم کنند تا در آینده با اتکا به توانمندیهای شخصی خود هرگز از بیان حرف حقهراسی نداشته باشند.
رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام گفت: 665 بانوی پژوهشگر ایرانی پراستناد در میان 4818 پژوهشگر پراستناد ایرانی حضور دارند که 13/80 درصد از پژوهشگران پراستناد کشور را تشکیل میدهند.
سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: هدف از تدوین ضوابط و شرایط آزمون سراسری 1404، مانند مقررات همه آزمون ها، تأمین عدالت آموزشی با رعایت حقوق عامه متقاضیان ورود به آموزش عالی، جلوگیری از اتلاف سرمایه ها و منابع آموزشی کشور و حفظ روند برنامهریزی مؤسسات آموزشی است.