یکشنبه، ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - 06:32:52

دبیر ستاد آب، اقلیم و محیط زیست

هوشمندسازی شبکه آب شرب شهری از ماموریت های راهبردی این ستاد است
هوشمندسازی شبکه آب شرب شهری از ماموریت های راهبردی این ستاد است

دبیر ستاد آب، اقلیم و محیط زیست در جلسه امضای توافق‌نامه هوشمندسازی تامین و توزیع آب شرب کلانشهر تبریز گفت: یکی از ماموریت‌های این ستاد، هوشمندسازی شبکه آب شهری است و در این راستا، یکی از اولویت‌های کاری ما همکاری با شرکت آب و فاضلاب کشور در راستای هوشمندسازی شبکه آب شرب شهری است.

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگر نیوز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید محمد مهدی نوربخش در جلسه امضای توافق نامه هوشمندسازی تامین و توزیع آب شرب کلانشهر تبریز گفت: یکی از ماموریت‌های این ستاد، هوشمندسازی شبکه آب شهری است و در این راستا، یکی از اولویت‌های کاری ما همکاری با شرکت آب و فاضلاب کشور در راستای هوشمندسازی شبکه آب شرب شهری است.

نوربخش تاکید کرد: یکی از موضوعات اساسی و گلوگاهی کشور در چند سال اخیر، ناترازی آب و انرژی است و در این ارتباط استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای حل این مساله در دستور کار معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بینان ریاست جمهوری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست سعی کرده فناوری‌های مختلف را در زندگی روزمره‌ مردم و کار دستگاه‌های اجرایی نهادینه کند.

نوربخش افزود: یکی از این فناوری‌ها، هوشمندسازی شبکه‌های توزیع آب شهری از طریق نصب سخت افزارهای مختلف و نهایتا توسعه نرم افزارهایی در این حوزه است.

وی در پایان گفت: امروز بین شرکت بهپویان که یکی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه است و آذربایجان شرقی توافق‌نامه‌ای به امضاء رسید و بر اساس آن مقرر شد با اجرای این هوشمندسازی، مدیریت فشار، کاهش تلفات، کاهش نشتی‌ها و پایداری شبکه در شرایط مختلف اجرایی شود.

جبارعلی ذاکری، معاون هماهنگی عمرانی استانداری آذربایجان شرقی، هم طی سخنانی گفت: یکی از اولویت‌های ما در برنامه مدیریت استان، کاهش هدر رفت آب و کاهش حوادث مربوط به این حوزه است که امیدواریم با هوشمندسازی این کار اجرایی، مدیریت آب شهر تبریز روان تر شده و در سال‌های بعدی با مشکلات مشابه مواجه نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی در حوزه صنعت پیشرو بوده و ۹۲ درصد اقتصاد استان در دست بخش خصوصی است گفت: امیدواریم در پیاده‌سازی این فناوری در استان، بخش صنعت نیز در این حوزه فعال تر شده و نقش خود را ایفا کند.

امتیازدهی به خبر
اشتراک گذاری
سروش ایتا لینکدین فیسبوک توییتر واتس‌اپ تلگرام گوگل پلاس
نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری پژوهشگر نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
جهت دریافت کد تازه، کلیک کنید
ترجمه البرز
اینجا محل تبلیغات شماست