یکشنبه، ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - 06:46:10

به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری

چهارمين همايش ملى مديريت منابع آب نواحى ساحلى برگزار می شود
چهارمين همايش ملى مديريت منابع آب نواحى ساحلى برگزار می شود

چهارمين همايش ملى مديريت منابع آب نواحى ساحلى به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگر نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، دکتر محمد علی غلامی سفیدکوهی دبیر همایش از روش‌های نوین مقابله با تهدیدات ناشی از بحران آب، انتقال آب بین حوضه‌ای، آب و امنیت غذایی و همچنین تالاب میانکاله بعنوان محورهای ویژه همایش نام برد.

دکتر غلامی مدیریت آب و آبیاری، سیلاب (فرصت‌ها و چالش‌ها)، تغییر اقلیم، مدیریت یکپارچه منابع آب و محیط زیست را بعنوان محورهای همایش معرفی کرد.

وی اظهار داشت: در این همایش در بخش مدیریت آب و آبیاری به شیوه‌های نوین آبیاری، سازه‌های ذخیره، انتقال و توزیع، تحویل حجمی آب، راه کارهای افزایش بهره‌وری آب، زیرساخت‌های کشاورزی نوین، استفاده از آب‌های نامتعارف، آبیاری دقیق و هوشمند، آبیاری گلخانه و همچنین بازچرخانی آب توجه ویژه شده است.

دکتر غلامی افزود: در بخش تغییر اقلیم، اثرات اقلیم بر منابع آب، خرد اقلیم و نواحی ساحلی و تغییر اقلیم و عملکرد محصولات کشاورزی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دبیر همایش در بخش مدیریت یکپارچه منابع آب، مدیریت منابع آب و توسعه پایدار، منابع آب شور و شیرین، تداخل آب شور و شیرین، حکمرانی آب و بازار آب را مسائلی دانست که مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی گفت: در بخش سیلاب (فرصت‌ها و چالش‌ها)، سیلاب در نواحی شهری، سیلاب در اراضی کشاورزی و استحصال و بهره برداری از سیلاب ارزیابی خواهند شد.

دبیر همایش در خصوص محور محیط زیست در این همایش اظهار داشت: سعی شده موضوعات نقش محیط زیست در توسعه پایدار، کیفیت منابع آب و خاک، چالش‌های محیط زیست، اکوسیستم و گردشگری، آلودگی آب و هوا، نشست زمین و همچنین رد پای آب بصورت پررنگ مورد توجه قرار گیرند.

وی در پایان با بیان اینکه این همایش در تاریخ هجدهم مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد افزود: علاقمندان به شرکت در این همایش می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین ارسال مقالات خود تا پایان شهریور سال جاری به تارنمای همایش به آدرس https://4wrme.sanru.ac.ir مراجعه نمایند.

همايش ملى مديريت منابع آب نواحى ساحلى

امتیازدهی به خبر
اشتراک گذاری
سروش ایتا لینکدین فیسبوک توییتر واتس‌اپ تلگرام گوگل پلاس
نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری پژوهشگر نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
جهت دریافت کد تازه، کلیک کنید
ترجمه البرز
اینجا محل تبلیغات شماست