یکشنبه، ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - 06:34:36

به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس

دومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی چالش های محیط زیست: صنعت و معدن سبز برگزار می شود
دومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی چالش های محیط زیست: صنعت و معدن سبز برگزار می شود

دومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی چالش‌های محیط زیست: صنعت و معدن سبز با حضور جمعی از اساتید و پژوهشگران 25 و 26 اردیبهشت ماه 1403 در سالن شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگر نیوز، در راستای ایجاد بستری مناسب برای تبادل نظر و ارتقاء سطح دانش به‌منظور ارائه راهکارهای مناسب برای پیشگیری از وقوع بحران‌های محیط زیستی و ترغیب به استفاده از فناوری‌های سبز، بزرگترین رویداد محیط زیستی کشور در تاریخ 25 و 26 اردیبهشت ماه 1403 برای دومین بار و در سطح بین المللی با محوریت پژوهشکده محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس در محل این دانشگاه برگزار می‌گردد.

این رویداد بزرگ دارای بخش‌های مهمی از جمله برگزاری سخنرانی‌های کلیدی با محوریت چالش‌های روز محیط زیست، فرصت‌ها و راهکار‌ها می‌باشد و دکتر گل علیزاده رئیس مرکز ملی تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر رحمتی رئیس اداره محیط زیست استان تهران، دکتر محمد رضا یافتیان رئیس اداره محیط زیست استان زنجان، دکتر پور مقدم مشاور معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت و دکتر بهنمیری مدیر شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران در آن به سخنرانی خواهند پرداخت.

در این کنفرانس سخنرانان بین المللی از جمله دکتر شبنم دلفانی، سفیر سبز خاورمیانه در سازمان ملل، به بیان جهت‌گیری برنامه‌های کلان محیط زیستی کشور‌های خاورمیانه مطابق معاهده‌های بین المللی سازمان ملل خواهند پرداخت و مدیر عامل شرکت مهندسی و مشاور Ramtech انگلستان در حوزه خدمات مهندسی محیط زیست، پروفسور Maxim pontie از کشور فرانسه ، دکتر Dr.Pramila Tamunaidu و دکتر christian kennes رویکرد‌ها و راهکار‌های نوین حل چالش‌های محیط زیستی را واکاوی خواهند کرد.

در کنار این بخش، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش علمی با ارائه‌ حدود200 مقاله با نمایه ISC و آموزش مفاهیم کاربردی و به روز در زمینه توسعه پایدار، محصول سبز، صنعت و معدن سبز اقتصادی و چرخ ای ، ارزیابی چرخه حیاط، کاربرد هوش مصنوعی در مهندسی محیط زیست و مشارکت حمایت علمی بیش از 60 نفر اعضای هیئت علمی دانشگا‌های بزرگ داخلی و بین المللی با حداقل مرتبه استادیار و بیش از 250 دانشجوی تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری داخلی و خارجی در معتبر ترین دانشگاه تحصیلات تکمیلی کشور (دانشگاه تربیت مدرس) به پوشش بخش علمی – تخصصی این رویداد می‌پردازد.

بر پایی نمایشگاه تخصصی با حضور شرکت‌های بزرگ نفتی، پالایشگاهی، فولادی، معدنی و آزمایشگاهی از جمله شرکت هولدینگ ستاره نفت خلیج فارس، پترو پالایش اصفهان، کومه معدن، راشا شیمی تجهیز و ... ضمن اشتراک تجارت موفق صنعتی و کاربردی به مفاهیم این حوزه در صنعت خواهند پرداخت.

میز گرد‌های تخصصی با محور‌های مختلف به جمع شدن ارکان مختلف از بخش دانشگاهی، صنعتی و حاکمیتی در کنار هم کمک کرده و با طرح موضوعات نوین، هم اندیشی و مباحثه جهت همگرایی و شناسایی راهکار‌ها و رفع مشکلات و معضلات صنایع صورت خواهد گرفت.

در نهایت نیز این رویداد جامع با سخنرانی دکتر سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور و تقدیر از برترین‌های محیط زیستی، حامیان صنعتی، دانشگاهی و حاکمیتی، صدور بیانیه، اهدای تندیس و تقدیر نامه و تعریف پروژه‌های محیط زیستی کاربردی، موضوعات پژوهش ارتباط با صنعت و دانشگاه و دستاوردهای ارزشمند مرتبط، این رویداد علمی – تخصصی- اجرایی به کار خود پایان خواهد داد.

امتیازدهی به خبر
اشتراک گذاری
سروش ایتا لینکدین فیسبوک توییتر واتس‌اپ تلگرام گوگل پلاس
نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری پژوهشگر نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
جهت دریافت کد تازه، کلیک کنید
ترجمه البرز
اینجا محل تبلیغات شماست