به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان

برگزاری اولین همایش ملی به نژادی گیاهان دارویی
برگزاری اولین همایش ملی به نژادی گیاهان دارویی

اولین همایش ملی به نژادی گیاهان دارویی با حضور محققین و صاحب‌نظران در تالار وحدت دانشگاه شهید چمران کرمان آغاز بکار کرد.

 به گزارش پایگاه خبری پژوهشگر نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر حسین اکبری فرد رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان؛ ضمن سلام و خیرمقدم خدمت تمامی میهمانان و حضار و تمامی پژوهشگران، محققین و دانشمندان که در این نشست حضور دارند گفت: امیدواریم میزبان خوبی در دیار کریمان و دیار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای این نشست باشیم و دستاوردها و برکات خوبی برای همه داشته باشد.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود:دانشگاه شهید باهنر با نگاه خیرانه شادروان مهندس علیرضا افضلی‌پور و بانو فاخره صبا بنا نهاده شد این خود باعث برتری این دانشگاه در سطح کشور و جهان شده است و انشالله در راه افزایش علم و دانش ثابت قدم و ادامه دهنده راه این انسان‌های بزرگ باشیم.

دکتر اکبری‌فرد ادامه داد: دانشگاه‌ها می‌توانند جامعه خود را ثروتمند کنند و ما چقدر توانسته‌ایم تولید علمی را که بتواند تبدیل به محصول شود یا در تعبیری علم نافع، موفق باشیم و چرا که علم هم رفاه و هم اقتدار می‌آورد.

رئیس دانشگاه معین استان کرمان تصریح کرد: در این چنین نشست‌ها برکاتی همچون گرد هم آمدن محققین، پژوهشگران و دانشمندان و تبادل اطلاعات و بحث و گفتگو پیرامون آن می‌تواند همکاری‌های خوبی را ایجاد نماید.

وی اظهار داشت: گیاهان دارویی ریشه در آیین، رسوم، فرهنگ ما ایرانی‌ها دارد و استان کرمان با توجه به وسعت، اقلیم منحصر به فردی که دارد مملو از گیاهان دارویی می‌باشد و بسیار از آنها شاخص استان کرمان می‌باشند که به عنوان مثال می‌توان به زیره سیاه کرمان اشاره کرد.

دکتر حسین زینلی مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح ملی گیاهان دارویی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این نشست گفت: در حوزه گیاهان دارویی مشکلات زیادی از جمله شناخت و کاشت گیاهان دارویی وجود دارد و نیازمند پشتیبانی از سوی علاقه مندان و فرهیختگان حوزه گیاهان دارویی هستیم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی افزود: در حال حاضر از کل گیاهان دارویی فقط بیش از 5 هزار نوع اقلام دارویی در کشور تولید می‌شود و اگر ما پیشرفت در حوزه گیاهان دارویی می‌خواهیم باید اولویت هایمان را با توجه به نیاز کشور و سیاست‌های جهاد کشاورزی مشخص کنیم و روی آن تمرکز گزاری انجام شود تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

دکتر زینلی ادامه داد: زمانی ارزش واقعی گیاهان دارویی شکوفا خواهد شد که وصل به علم و دانش روز باشد و در آن از روش‌های علمی جدید بهره ببریم و ما در جهاد کشاورزی اعتقاد داریم که گیاهان دارویی نیز مثل سایر گیاهان باید با بالاترین کیفیت و با بالاترین میزان بازدهی و بهره‌وری تولید شود.

گفتنی است اولین همایش ملی به نژادی گیاهان دارویی به مدت دو روز در دانشگاه شهید باهنر کرمان دایر خواهد بود.

امتیازدهی به خبر
اشتراک گذاری
سروش ایتا لینکدین فیسبوک توییتر واتس‌اپ تلگرام گوگل پلاس
نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری پژوهشگر نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
جهت دریافت کد تازه، کلیک کنید
ترجمه البرز
اینجا محل تبلیغات شماست