معاون آموزشی وزیر علوم

آموزش مهارتی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان از اولویت های کلیدی وزارت علوم
آموزش مهارتی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان از اولویت های کلیدی وزارت علوم

جلسه شورای تخصصی سیاست‌گذاری آموزش عالی مهارتی به ریاست معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با حضور رؤسا و معاونان آموزشی دانشگاه ملی مهارت و دانشگاه جامع علمی کاربردی، مدیران کل معاونت آموزشی و نمایندگان مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی و معاونت پژوهشی وزارت علوم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگر نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در ابتدای این نشست روح الله رازینی ضمن تأکید بر اهمیت حوزه مهارتی در برنامه‌های وزارت علوم و همچنین مواد مصوب در برنامه هفتم پیشرفت، حوزه مهارتی را از اولویت‌های کلیدی وزارت علوم برشمرد و بر اهمیت جلسات شورای تخصصی سیاست‌گذاری آموزش عالی مهارتی در تحقق این اهداف تأکید کرد.

معاون آموزشی وزارت علوم یکی از وظایف این شورا را تولید محتوا و سیاست‌های لازم برای اقدامات وزارت علوم در حوزه آموزش مهارتی و افزایش توان اشتغال‌پذیری دانشجویان اعلام کرد.

رازینی شورای تخصصی سیاست‌گذاری آموزش عالی مهارتی را جزء معدود ساختار‌هایی دانست که به طور مشترک ذیل شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی و شورای گسترش آموزش عالی فعالیت می‌کند.

در ادامه رضا نقی‌زاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی به بیان سیاست‌های پیشنهادی معاونت آموزشی در زمینه آموزش مهارتی پرداخت.

سپس زمانی رئیس دانشگاه ملی مهارت با بیان چالش‌ها و موانع مرتبط با دانشگاه‌های مهارتی بر ایجاد تعهد و اهتمام ویژه به حمایت از این حوزه در نظام تصمیم‌گیری کشور تأکید و به ظرفیت‌های دانشگاه ملی مهارت در راستای تحقق اهداف برنامه هفتم پیشرفت اشاره کرد.

علی اکبری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این جلسه با اشاره به سیاست‌های ارائه شده، آمادگی دانشگاه جامع علمی کاربردی را در تحقق اهداف برنامه هفتم پیشرفت و همراهی با سایر دانشگاه‌های کشور در ارتقای آموزش مهارتی اعلام کرد.

همچنین در ادامه جلسه سایر اعضاء به بیان دیدگاه‌ها و نقظه نظرات خود پرداختند و در پایان نیز موارد مطروحه به تصویب اعضاء شورا رسید.

گفتنی است؛ شورای تخصصی سیاست‌گذاری آموزش عالی مهارتی، پیرو مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی و شورای گسترش آموزش عالی تشکیل شده است و از اهداف آن توسعه آموزش مهارتی، ارتقاء توان اشتغال‌پذیری دانشجویان و توجه ویژه به حوزه مهارت در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و به ویژه در دانشگاه‌های مهارتی (دانشگاه ملی مهارت و دانشگاه جامع علمی کاربردی) است.

امتیازدهی به خبر
اشتراک گذاری
سروش ایتا لینکدین فیسبوک توییتر واتس‌اپ تلگرام گوگل پلاس
نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری پژوهشگر نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
جهت دریافت کد تازه، کلیک کنید
ترجمه البرز
اینجا محل تبلیغات شماست