در سیزدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی انجام می‌شود

بررسی نقش آفرینی فناوری های شناختی در علوم اعصاب
بررسی نقش آفرینی فناوری های شناختی در علوم اعصاب

راه‌کارهای ترویج و کاربرد علوم اعصاب شناختی درسطح جامعه در سیزدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگر نیوز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، سیزدهمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی با هدف ترویج کاربردهای علوم شناختی در این حوزه برگزار می‌شود.

محمدعلی نظری، دبیر علمی کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با اشاره به محورهای این رویداد افزود: در این رویداد راه‌کارهای ترویج و کاربرد علوم اعصاب شناختی به عنوان یکی از محورهای مهم توسط پژوهشگران و متخصصان مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سیزدهمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی، محورهای مختلفی از جمله کاربردهای دانش شناختی در علوم اعصاب مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد، گفت: براساس برنامه ریزی، چندین پنل تخصصی و کارگاه‌های آموزشی حول این موضوع برگزار و سخنرانی‌های متعددی نیز از سوی محققان و متخصصان برای ارایه آخرین یافته‌های علمی انجام می‌شود.

نظری افزود: این اقدام باعث تقویت انگیزه میان دانشجویان و تشویق محققان برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی برای بسط و ترویج علوم اعصاب شناختی و کاربرد آن در بطن جامعه خواهد شد.

دبیر علمی پایه این کنگره با بیان این‌که افزایش تعامل و تقویت همکاری‌های بین رشته‌ای، تبادل نظرو ارایه آخرین یافته‌های تحقیقاتی و تخصصی از اهداف برگزاری این رویداد تخصصی است، خاطر نشان کرد: تلاش برای همگرایی ظرفیت‌ها، تربیت نیروی انسانی متخصص، حمایت‌ها از اجرای پروژه‌های پژوهشی هدفمند و نیز شبکه‌سازی درحوزه‌های علوم اعصاب و علوم شناختی از دیگر اهداف برپایی این نشست هم اندیشی است.

نظری با اشاره به اینکه در این رویداد سعی شده تا در حوزه رشته‌های علوم رفتاری و روانشناسی نیز نقش برجسته‌ای ایفا شود، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 500 مقاله در رشته‌های مختلف توسط محققان، اساتید و پژوهشگران از مراکز دانشگاهی کشور به دبیرخانه این کنگره ارایه شده است و دریافت مقالات تا سی ام مهرماه جاری ادامه دارد.

سیزدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی به مدت سه روز از ۲۱ آذر ماه امسال توسط انجمن علوم اعصاب ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و با همکاری و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ایران و شماری دیگر از مراکز و نهادها در مرکز همایش‌های بین المللی رازی در تهران برگزار می‌شود.

سیزدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی

امتیازدهی به خبر
اشتراک گذاری
سروش ایتا لینکدین فیسبوک توییتر واتس‌اپ تلگرام گوگل پلاس
نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری پژوهشگر نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
جهت دریافت کد تازه، کلیک کنید
ترجمه البرز
اینجا محل تبلیغات شماست