پنجشنبه، ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - 20:02:46

در دانشگاه سمنان صورت گرفت

آغاز هفتمین کنفرانس شیمی کاربردی ایران
آغاز هفتمین کنفرانس شیمی کاربردی ایران

هفتمین کنفرانس شیمی کاربردی ایران به میزبانی دانشکده شیمی دانشگاه سمنان آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگر نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، دکتر فریده نبی زاده چیانه دبیر علمی هفتمین کنفرانس شیمی کاربردی ایران گفت: پذیرش مقالات از هشتم اردیبهشت 1403 آغاز شد و در مجموع 216 عنوان مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شد که پس از داوری 178 مقاله برای ارائه در این کنفرانس ملی پذیرفته شد.

دکتر نبی زاده با بیان اینکه این رویداد علمی در 15محور و در مدت دو روز برگزار می‌شود و مقالات در مجله شیمی کاربردی چاپ می‌شوند افزود: در این کنفرانس 19 سخنرانی برگزار می‌شود که دو سخنرانی کلیدی، 13 سخنرانی مدعو، چهار سخنران از صنعت و چهار سخنرانی به صورت آنلاین از خارج از کشور ارائه خواهد شد.

دبیر علمی هفتمین کنفرانس شیمی‌کاربردی ایران، برگزاری دو کارگاه آموزشی در زمینه باتری و دستگاهی، بررسی راهکارهای علمی و صنعتی و برپایی نمایشگاه دستاوردهای پارک علم و فناوری را از دیگر برنامه‌های این همایش دو روزه اعلام کرد.

به گفته دبیر علمی هفتمین کنفرانس شیمی کاربردی ایران، تصفیه آب و پساب‌های صنعتی، نفت، گاز و پتروشیمی، الکتروشیمی کاربردی و کنترل خوردگی فلزات، کاربرد نانو فناوری در صنایع شیمیایی، شیمی صنایع معدنی، شیمی و صنایع دارویی و شیمی سبز و حفاظت از محیط زیست از جمله محورهای این کنفرانس دو روزه است.

دکتر نبی زاده ادامه داد: همچنین باتری‌ها و پیل‌های سوختی، مدل‌سازی و بهینه‌سازی فرآیندهای شیمیایی، حسگرهای شیمیایی، کاتالیزورها و فوتوکاتالیزورها، جداسازی و فرآیندهای غشایی، پلیمر و صنایع پلیمری، ایمنی در آزمایشگاه و صنایع شیمیایی، فیتوشیمی (شیمی ترکیبات طبیعی و معطر) و هوش مصنوعی در شیمی کاربردی از دیگر محورهای این رویداد است.

وی با بیان اینکه دانشکده شیمی دانشگاه سمنان از سال 1382 پذیرش دانشجوی کارشناسی شیمی کاربردی را آغاز و در سال 1387 اولین گروه از دانشجویان کارشناسی ارشد و در سال 1390 اولین گروه از دانشجویان دکتری این گرایش را جذب کرده است تصریح کرد: در حال حاضر 22 درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی مربوط به گرایش کاربردی است.

دبیر علمی هفتمین کنفرانس شیمی کاربردی ایران گفت: در 21 سال فعالیت دانشکده شیمی این کنفرانس پنجمین همایش است که در حال برگزاری است.

دکتر مجید مقدم رئیس انجمن شیمی ایران نیز در این مراسم از دانشگاه سمنان در میزبانی این کنفرانس ملی قدردانی کرد و گفت: امسال دکتر جلال بصیری پارسا استاد تمام رشته شیمی فیزیک و استاد دانشگاه بوعلی همدان به عنوان شیمی‌دان برجسته در رشته شیمی کاربردی انتخاب شده‌اند و دارای 100 مقاله آی اس آی، دو هزار ارجاع و دارای اچ ایندکس 25 هستند که نشان دهنده برجستگی فعالیت‌های علمی این استاد است.

در آئین افتتاحیه این کنفرانس از برگزار کنندگان هفتمین کنفرانس شیمی کاربردی در دانشگاه سمنان قدردانی شد.

امتیازدهی به خبر
اشتراک گذاری
سروش ایتا لینکدین فیسبوک توییتر واتس‌اپ تلگرام گوگل پلاس
نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری پژوهشگر نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
جهت دریافت کد تازه، کلیک کنید
ترجمه البرز
اینجا محل تبلیغات شماست