پنجشنبه، ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - 20:27:23

به میزبانی دانشگاه شهرکرد صورت گرفت

برگزاری اختتامیه دومین همایش ملی پارک های ملی و مناطق تحت حفاظت
برگزاری اختتامیه دومین همایش ملی پارک های ملی و مناطق تحت حفاظت

اختتامیه دومین همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت به میزبانی دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگر نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، اختتامیه دومین همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت با حضور جمعی از مدیران استانی، متخصصان، کارشناسان، علاقه‌مندان و دانشجویان رشته‌های محیط زیست، در منطقه حفاظت‌شده تنگ صیاد برگزار شد.

دکتر علی جعفری در اختتامیه دومین همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت گفت: ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این مقالات ۸۵ مقاله انتخاب و از این تعداد ۵۰ مقاله برتر شدند.

دبیر علمی دومین همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت کشور در چهارمحال و بختیاری افزود: بررسی مسائل و مشکلات مدیریتی و اجرایی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت، ارزیابی دستاورد‌های اجرایی، تبیین نقش و اهمیت پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت در حفاظت از تنوع زیستی، منابع آب‌ و خاک کشور، انتقال تجربیات و دستاورد‌های مدیریتی، علمی و پژوهشی به مدیران و مسئولان پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت و متخصصان و پژوهش‌گران دانش ازجمله هدف‌های این همایش بود.

دکتر علی جعفری در ادامه گفت: در این همایش ملی دستاورد‌های علمی و پژوهشی متخصصان مجموعه پارک‌ها و مناطق حفاظت‌ شده و نقش این مناطق در حفظ گونه‌های جانوری، گیاهی و منابع آب‌ وخاک در قالب ارائه مقاله و پنل‌های تخصصی ارائه و با حضور مدیران و دست اندرکاران حفاظت و احیای این مناطق و متخصصان دانشگاهی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

دکتر نسرین قرهی نیز ضمن قدردانی از عوامل اجرایی این همایش گفت: این همایش نتیجه همکاری، همدلی تلاش بی‌وقفه عوامل اجرایی بوده است.

دبیر اجرایی همایش افزود: امیدوارم یافته‌های پژوهشی این همایش منبع الهام پژوهشگران در آینده باشد.

حمزه فدایی رییس اداره پارک ملی تنگ صیاد بابیان فعالیت‌های محیط‌بان گفت: مناطق حفاظت‌شده به‌ویژه پارک ملی تنگ صیاد با تلاش و زحمت محیط‌‌بانان حفظ و می‌شود و این محیط‌بانان هستند که خط مقدم محیط زیست کشور هستند.

تقدیر از پیشکسوتان محیط زیست، اعضای شورای سیاست‌گذاری، کادر اجرایی همایش، محیط‌بانان، از دیگر برنامه‌های اختتامیه دومین همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت بود.

امتیازدهی به خبر
اشتراک گذاری
سروش ایتا لینکدین فیسبوک توییتر واتس‌اپ تلگرام گوگل پلاس
نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری پژوهشگر نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
جهت دریافت کد تازه، کلیک کنید
ترجمه البرز
اینجا محل تبلیغات شماست