پنجشنبه، ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - 05:36:22

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور

دانشگاه ها در اولویت تخصیص بودجه قرار دارند
دانشگاه ها در اولویت تخصیص بودجه قرار دارند

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با توجه به اهمیت دانشگاه‌ها، این موسسات در اولویت تخصیص‌های سازمان برنامه قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگر نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، سید حمید پورمحمدی در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور که در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، اظهار کرد: بدون اغراق، همه آنچه که داریم و دستاورد محسوب می‌شود حاصل فعالیت دانشگاه‌هاست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: دانشگاه‌ها جایی هستند که ما و فرزندان ما را از تاریکی به مسیر روشنی می‌برند. معبر دانایی، دانشگاه و دانایی پایه توانمندی است.

پورمحمدی گفت: جامعه ایرانی گرچه ریشه در سنت دارد اما همواره مشتاق دانایی و روشنی بوده است. اگر برگردیم به تاریخ، اولین دانشگاه مربوط به ایران بوده است و این را از کتیبه‌های داریوش می‌توانیم بفهمیم که برای افراد بزرگسال آموزش تخصصی ارائه می‌شد و در طول تاریخ حکمت‌خانه‌ها، نظامیه‌ها، دانشگاه جندی شاپور و ربع رشیدی تبریز محل تحصیل و تربیت دانشمندان بوده است و از کشورهای دیگر به ایران می‌آمدند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: کشور ما هم دارای چالش و هم فرصت است و نهادی که باید با تکیه بر ظرفیت‌ها و فرصت‌ها به حل چالش‌ها کمک کند، دانشگاه است.

وی گفت: نود درصد بودجه دانشگاه‌ها را دولت می‌دهد، در حالی که در تاریخ گذشته دانشگاه‌ها مستقل بودند.

پور محمدی گفت: بهترین شرایط این است که دانشگاه‌ها برای حل مشکلات کشور خدمت ارائه کنند و ما آن خدمت را بخریم و بودجه آن نیز موجود است.

وی اظهار داشت: حداقل انتظار این است که ۱۶ دانشگاه برتر کشور، محور حل مسائل مهم جامعه باشند و بقیه دانشگاه‌ها با آن‌ها همکاری علمی و پژوهشی کنند.

امتیازدهی به خبر
اشتراک گذاری
سروش ایتا لینکدین فیسبوک توییتر واتس‌اپ تلگرام گوگل پلاس
نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری پژوهشگر نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
جهت دریافت کد تازه، کلیک کنید
ترجمه البرز
اینجا محل تبلیغات شماست