پنجشنبه، ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - 05:41:51

به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود

پنجمین كنفرانس ملی اطلاعات و محاسبات کوانتومی ایران آغاز به کار کرد
پنجمین كنفرانس ملی اطلاعات و محاسبات کوانتومی ایران آغاز به کار کرد

آئین افتتاح و آغاز رسمی پنجمین كنفرانس ملی اطلاعات و محاسبات کوانتومی ایران، با همکاری انجمن فیزیک ایران و به میزبانی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود در محل سالن اجتماعات پردیس مهندسی و فناوری‌های نوین این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگر نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، آئین افتتاح و آغاز رسمی پنجمین كنفرانس ملی اطلاعات و محاسبات کوانتومی ایران، با همکاری انجمن فیزیک ایران و به میزبانی دانشکده فیزیک این دانشگاه صبح روز سه شنبه 19 شهریور ماه جاری در محل سالن اجتماعات پردیس مهندسی و فناوری‌های نوین این دانشگاه برگزار شد.

دکتر مصطفي عنابستانی عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود و دبیر اجرایی این کنفرانس، در خصوص هدف برگزاری این کنفرانس، گفت: گردآوری محققان اساتید و دانشجویان فعال در حوزه اطلاعات و محاسبات کوانتومی است که یکی از بروزترین حوزه‌های تحقیقاتی روز دنیاست، از جمله اهداف اصلی این کنفرانس محسوب می‌شود.

دبیر اجرایی این کنفرانس به بیان تاریخچه برگزاری این کنفرانس اشاره نمود و افزود: مفتخریم که از 5 دوره برگزاری این کنفرانس 4 دوره طی سال‌های 92، 96، 98 و 1403 به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود و یک دوره آن در سال 1402 در دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردیده است.

دکتر عنابستانی ضمن اشاره به این موضوع که بی شک یکی از مهمترین حوزه‌های تحقیقاتی در سراسر دنیا، اطلاعات و محاسبات کوانتومی است و کشورهای پیشرفته با صرف هزینه‌های بسیار بالا در تلاش برای پیشی گرفتن از سایر کشورها در زمینه بکارگیری فناوری‌های کوانتومی هستند، بیان کرد: خوشبختانه چند سالیست این حوزه تحقیقاتی با جدیت در دانشگاه‌های کشورمان دنبال می‌شود و محققان بنامی در سطح بین المللی در کشور به تحقیق می‌پردازند و بی شک یکی از مهمترین و معتبرترین کنفرانس‌های این حوزه که اولین کنفرانس در این زمینه نیز می‌باشد، کنفرانس ملی اطلاعات و محاسبات کوانتومی است که اصلی‌ترین برگزارکننده آن تا کنون دانشگاه صنعتی شاهرود بوده است.

دکتر لاله معمارزاده دبیرکمیته علمی کنفرانس از دانشگاه صنعتی شریف در ادامه ضمن عرض خیر مقدم بیان کرد: در جلساتی با کمیته علمی، سخنرانان مدعو کنفرانس از بین فعالان در این حوزه از سراسر ایران، از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی که دستاوردهای آنها در سطح ملی و بین المللی مورد توجه قرار گرفته است انتخاب و از ایشان دعوت به عمل آمده است.

وی همچنین افزود: محاسبات و الگوریتم‌های کوانتومی، اطلاعات و ارتباطات کوانتومی، سیستم‌های کوانتومی باز، نظریه در‌هم‌تنیدگی، نظریه منابع، دینامیک کوانتومی، شبیه‌سازی کوانتومی، تصحیح خطای کوانتومی و مترولوژی کوانتومی از جمله محورهای اصلی و تخصصی رویداد می‌باشد.

لازم به ذکر است شهريار سليمي از دانشگاه كردستان، محمد علی جعفری زاده از دانشگاه تبریز، مصطفي عنابستاني از دانشگاه صنعتی شاهرود، محمد حسين زارعي از دانشگاه شيراز، علي رضاخاني از دانشگاه صنعتی شریف و لاله معمارزاده به عنوان دبیرکمیته علمی از دانشگاه صنعتی شریف اعضای کمیته علمی این کنفرانس و احسان ابراهیمی بسابی، مرتضی رفیعی، مسلم سوهانی و مصطفی عنابستانی به عنوان دبیر کمیته اجرایی کنفرانس می‌باشند.

سخنرانان مدعو کنفرانس عبارتند از:

۱- وحید كریمي پور از دانشگاه صنعتی شریف

۲- سيد جواد اختر شناس از دانشگاه فردوسی مشهد

۳- اسفندیار فیضی از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

۴- صالح رحیمی كشاری از پژوهشگاه دانش‌های بنيادي

۵- مریم قپانوری از پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای

۶- علی اسدیان از دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان

امتیازدهی به خبر
اشتراک گذاری
سروش ایتا لینکدین فیسبوک توییتر واتس‌اپ تلگرام گوگل پلاس
نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری پژوهشگر نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
جهت دریافت کد تازه، کلیک کنید
ترجمه البرز
اینجا محل تبلیغات شماست