پنجشنبه، ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - 05:14:58

به میزبانی دانشگاه تبریز صورت گرفت

آغاز بکار شانزدهمین همایش انجمن زمین شناسی اقتصادی ایران
آغاز بکار شانزدهمین همایش انجمن زمین شناسی اقتصادی ایران

شانزدهمین همایش انجمن زمین شناسی اقتصادی ایران، با حضور اساتید، محققان و فعالان این حوزه در دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد.

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگر نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در آیین آغاز بکار این همایش ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان گفت: دانشگاه تبریز دومین دانشگاه قدیمی ایران است و ما امروز افتخار می‌کنیم در مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور میزبان شما اساتید، پژوهشگران و دانشجویان و دیگر فعالان زمین‌شناسی اقتصادی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری این دانشگاه در سال‌های اخیرگفت: دانشگاه تبریز بر اساس آخرین ارزیابی‌ها و گزارش نظام‌های رتبه بندی جهانی، شانگهای،کیو-اس، تایمز و موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در بسیاری از شاخص‌ها در جایگاه بالاتر و رشد بی نظیری داشته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز یادآور شد: افتخارات کسب شده در سال‌های اخیر بیشتر به خاطر تلاش، کوشش و همکاری اساتید، دانشجویان و یاوران علمی بدست آمده است.

وی انتخاب دانشگاه تبریز به عنوان حامی برگزیده پژوهش و فناوری در کشور را از جمله دیگر افتخارات این دانشگاه بیان کرد و افزود: در طول سال‌های اخیر دانشگاه تبریز، چندین بار به عنوان پیشرو در حمایت از پژوهش و فناوری در کشور انتخاب شده است.

دکتر شیری در بخش دیگر سخنان خود حرکت به سمت مرجعیت علمی و حل مشکلات منطقه و کشور را از جمله راهبردهای کلان این دانشگاه بین کرد و افزود: دانشکده علوم طبیعی این دانشگاه نیز یکی از دانشکده‌های مهم و تاثیرگذار در زمینه رشد ارتباطات و توسعه دیپلماسی علمی بوده است.

دکتر محمد حسن کریم‌پور، رئیس انجمن زمین شناسی اقتصادی ایران نیز در این همایش ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این همایش گفت: استان آذربایجان شرقی ظرفیت‌های زیادی در حوزه معدن دارد و باید از این پتانسیل و ظرفیت برای رشد و توسعه استان و کشورمان با کمک دانشگاهیان گام‌های موثری برداشته شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروزه بیش از 90 درصد پایان نامه منتشر شده در دانشگاه‌ها هدفمند و تقاضامحور نیست، خاطر نشان کرد: تحقیقات و پایان نامه در دانشگاه‌ها باید هدفمند، تقاضامحور و با توجه به نیاز جامعه صورت گیرد.

رئیس انجمن زمین شناسی اقتصادی ایران تاکید کرد: با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های که در گروه علوم زمین دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز وجود دارد می‌توان قطب ژئودینامیک و متالوژی در این دانشگاه ایجاد کرد.

دکتر محمدرضا حسین زاده، دبیر علمی شانزدهمین همایش انجمن زمین شناسی اقتصادی ایران، نیز در این همایش با ارایه گزارشی از روند دریافت، داوری و انتخاب مقالات برگزیده گفت: 220 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده بود که از این تعداد 112 مقاله بعد از داوری پذیرفته شد که در طول دو روز برگزاری این همایش 41 مقاله در قالب سخنرانی و 71 مقاله هم به صورت پوستر ارایه خواهد شد.

وی افزود: دانشگاه تبریز، دانشگاه پرافتخار و بزرگی است و اولین و تنها دانشگاهی است که در جنگ 8 سال دفاع مقدس مورد حمله قرار گرفت و 22 تن از دانشجویان دانشکده فنی این دانشگاه به شهادت رسیدند؛ به همین خاطر به عنوان مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور ملقب شده است.

دکتر سیدغفور علوی، دبیر اجرایی این همایش هم گفت: هدف از برگزاری این همایش، گردهمایی متخصصین جهت بحث و تبادل نظر در یافته‌های علمی خود، آشنایی با موضوعات و ابزار جدید، فراهم نمودن فرصت و میدان عملی برای دانش آموختگان در ارایه قابلیت و آموخته‌های خود، برقرای انسجام و وحدت بیشتر بین متخصصین و صاحب‌نظران و در نهایت معرفی بهتر و بیشتر این رشته به جامعه و مسئولان در جهت مشخص نمودن جایگاه و هویت کاری و توانمندی تخصصی دانش آموختگان و متخصصین این رشته است.

دکتر وارطان سیمونز، مدیر گروه علوم زمین دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز نیز در این همایش گفت: دانشگاه تبریز با بیش از 7 دهه قدمت و گروه علوم زمین با 55 سال سابقه درخشان، امروز افتخار میزبانی اساتید و محققان به نام و شاخص این رشته را دارد.

در آیین آغاز به کار این همایش از 8 فرهیخته دانشگاهی و زمین شناسی و 6 دانشجوی برگزیده این رشته تجلیل بعمل آمد.

شانزدهمین همایش انجمن زمین شناسی اقتصادی ایران با همکاری گروه علوم زمین دانشگاه تبریز و انجمن زمین شناسی اقتصادی ایران از امروز به مدت دو روز در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

امتیازدهی به خبر
اشتراک گذاری
سروش ایتا لینکدین فیسبوک توییتر واتس‌اپ تلگرام گوگل پلاس
نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری پژوهشگر نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
جهت دریافت کد تازه، کلیک کنید
ترجمه البرز
اینجا محل تبلیغات شماست