سه‌شنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - 23:53:28

با حضور بیش از 700 متقاضی ورود به دانشگاه

هفدهمین همایش تخصصی معرفی رشته های فنی و مهندسی و علوم پایه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد
هفدهمین همایش تخصصی معرفی رشته های فنی و مهندسی و علوم پایه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد

با حضور بیش از 700 متقاضی ورود به دانشگاه و استادان مجرب هفدهمین همایش تخصصی معرفی رشته‌های فنی و مهندسی و علوم پایه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگر نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، هفدهمین همایش تخصصی معرفی رشته‌های دانشگاهی در دانشگاه صنعتی شریف (انتخاب شریف)، با هدف آشنایی بیشتر داوطلبان با رشته‌های دانشگاهی و محیط دانشگاه صنعتی شریف و کمک به انتخاب بهتر داوطلبان در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و اقتصاد این دانشگاه (حضوری و مجازی) برگزار شد.

در این مراسم دکتر کوچک‌زاده معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در گفتگو با خبرنگاران؛ برگزاری همایش «انتخاب شریف» را فرصتی برای ارائه اطلاعات دست‌اول به داوطلبان دانست تا به نیازهای آنها برای انتخاب رشته پاسخ داده شود.

وی در خصوص این همایش توضیح داد: با توجه اینکه داوطلبان برای انتخاب رشته نیاز به اطلاعات دارند، در این همایش مطالب مطرح در هر رشته بیان و داوطلبان از آن مطلع می‌شوند و امروز استادان خوب دانشکده‌های مختلف این دانشگاه هر کدام فرصتی دارند تا رشته خود را معرفی کنند و سپس نشست پرسش و پاسخ با داوطلبان برگزار می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه شریف افزود: آشنایی رتبه‌های برتر کنکور با رشته‌های دانشگاهی اولین بار توسط این دانشگاه مطرح شد و امسال هفدهمین سال است که این برنامه برگزار می‌شود و دانشگاه صنعتی شریف در انتخاب شریف پیشرو است. به گفته دکتر کوچک‌زاده حدود 420 نفر به شکل حضوری در این همایش حضور دارند و بیش از ۳۰۰ نفر به صورت برخط مشارکت کردند.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد که معمولا بالای 95 نفر از 100 نفر اول کنکور رشته ریاضی این دانشگاه را انتخاب کرده و پذیرش می‌شوند. البته تعدادی از دانشجویان هم برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می‌روند.

دکتر کوچک‌زاده در خصوص پر متقاضی‌ترین رشته‌های دانشگاه شریف گفت:‌ در سال‌های اخیر رشته‌های کامپیوتر مورد اقبال دانشجویان و رتبه‌های برتر قرار گرفته و رشته‌های مهندسی برق، مهندسی صنایع و مهندسی مکانیک طی سال‌های اخیر مورد اقبال قرار گرفته است.

در این همایش علاوه بر معرفی رشته‌های دانشگاهی جهت کمک به انتخاب بهتر داوطلبان، به معرفی مسیرهای مختلفی که پیش روی آنها قرار دارد پرداخته شد. همچنین داوطلبان سوالات خود را در خصوص هر یک از رشته‌ها با استادان در میان گذاشتند و از راهنمایی و تجربیات آنها بهره‌مند شدند.

ارائه رشته‌های تحصیلی توسط استادان هر رشته، نیم‌نگاهی به شریف، ارائه وضعیت بازار کار هر رشته همراه با پرسش و پاسخ از استادان و اهداء ویژه نامه معرفی رشته‌ها، از جمله برنامه‌های این همایش بود.

گفتنی است همایش انتخاب شریف با حضور بیش از 700 متقاضی ورود به دانشگاه، برای آشنایی هرچه بیشتر با دانشگاه صنعتی شریف و رشته‌های فنی، مهندسی و علوم پایه برگزار شد که استادان مجرب در آن به ارائه پرداختند. این همایش روز پنج‌شنبه 8 شهریورماه، با معرفی کامل‌تر 6 رشته‌ فنی، مهندسی و علوم پایه برای شرکت کنندگان، به صورت ترکیب حضوری و مجازی به کار خود پایان می‌دهد.

امتیازدهی به خبر
اشتراک گذاری
سروش ایتا لینکدین فیسبوک توییتر واتس‌اپ تلگرام گوگل پلاس
نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری پژوهشگر نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
جهت دریافت کد تازه، کلیک کنید
ترجمه البرز
اینجا محل تبلیغات شماست