سه‌شنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - 23:46:58

در دانشگاه تبریز صورت گرفت

آغاز به کار دهمین همایش بین المللی زمین ساخت و زمین شناسی ساختاری ایران
آغاز به کار دهمین همایش بین المللی زمین ساخت و زمین شناسی ساختاری ایران

دهمین همایش بین المللی زمین ساخت و زمین شناسی ساختاری ایران با حضور محققانی از کشورهای لهستان، فرانسه انگلیس، ترکیه و آذربایجان در دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد.

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگر نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، دهمین همایش بین المللی زمین ساخت و زمین شناسی ساختاری ایران با حضور معاون پژوهش و فناوری و معاون آموزشی دانشگاه، به میزبانی گروه علوم زمین دانشکده علوم طبیعی و انجمن زمین ساخت و زمین شناسی ساختاری آغاز و به مدت دو روز بصورت حضوری و مجازی ادامه خواهد داشت.

دانشکده علوم طبیعی از دانشکده‌های مهم و تاثیرگذار در زمینه رشد ارتباطات و توسعه دیپلماسی علمی با دیگر کشورهاست

دکتر جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در آیین آغاز بکار این همایش با معرفی برخی دستاوردهای این دانشگاه در حوزه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی گفت: دانشگاه تبریز در سال‌های اخیر با تلاش و همکاری اساتید، دانشجویان و یاوران علمی رشد چشمگیری در عرصه‌های پژوهشی، تولید علم و فناوری و آموزشی داشته است.
وی افزود: این دانشگاه بر اساس آخرین گزارش نظام‌های رتبه بندی جهانی کیو-اس، شانگهای و تایمز درخشش بی نظیری داشته و بر اساس تازه ترین رتبه بندی جهانی کیو-اس ۲۰۲۵، برای اولین بار توانسته در این رتبه بندی حضور یافته و جایگاه ۵۵۲ جهانی را کسب نماید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز هم یکی از دانشکده‌های مهم و تاثیرگذار در زمینه رشد ارتباطات و توسعه دیپلماسی علمی با دیگر کشورها داشته که نمونه بارز این امر برگزاری دهمین همایش زمین ساخت و زمین شناسی ساختاری ایران با حضور اساتید و پژوهشگرانی از دیگر کشورها به صورت بین المللی است.

وی افزود: قطعا یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه‌ها تولید علم و فناوری با توجه به نیاز کشور برای حل مسایل کنونی و آینده است که با برگزاری چنین همایش‌ها و با ارایه آخرین دستاوردهای علمی می‌توان گام‌های موثری برای حل مسایل کشور برداشت.

برگزاری سالانه این همایش فرصت خوبی برای ارایه تجربیات و آخرین یافته‌های علمی است

دکتر محمدمهدی خطیب، رئیس انجمن زمین ساخت و زمین شناسی ساختاری نیز در این همایش با تشکر و قدردانی از دست اندرکاران برگزاری دهمین همایش زمین ساخت و زمین شناسی ساختاری ایران در دانشگاه تبریز گفت: امروز خوشحال هستیم که انجمن زمین ساخت و زمین شناسی ساختاری با همکاری گروه علوم زمین این دانشگاه دهمین همایش را برگزار می‌کند.

وی افزود: برگزاری سالانه این همایش فرصت خوبی برای ارایه تجربیات و آخرین یافته‌های علمی در حوزه زمین ساخت و زمین شناسی ساختاری است.

رئیس انجمن زمین ساخت و زمین شناسی ساختاری تاکید کرد: با برگزاری این گردهمایی به صورت سالانه در یکی از دانشگاه‌ها و با اشتراک گذاری دستاوردهای علمی می‌توان به رشد و توسعه این حوزه کمک زیادی نمود.

نقش مهم دانشگاه تبریز در رشد و توسعه تولید علم و آموزش

دکتر سید مهدی بانان خجسته، رئیس دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز هم در این همایش گفت: بسیار مایه مباهات و افتخار است که در دانشگاه بزرگ و پرافتخار دانشگاه تبریز، مشهدالشهدای دانشگاه‌های ایران میزبان شما شرکت کنندگان هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه تبریز با نزدیک 80 سال و دانشکده علوم طبیعی با 55 سال قدمت نقش مهمی در رشد و توسعه تولید علم و آموزش داشته است، خاطر نشان کرد: دانشکده علوم طبیعی با سه گروه آموزشی علوم زمین، علوم جانوری و علوم گیاهی، سلولی و مولکولی با تعداد 50 نفر هیات علمی، 405 دانشجو در مقطع کارشناسی، 301 دانشجوی کارشناسی ارشد، 213 دانشجو در مقطع دکتری و 270 دانشجوی خارجی و با تلاش و همکاری اساتید، دانشجویان و کارکنان سهم همده ای در کسب جایگاه‌های برتر آموزشی، پژوهشی و فن آوری دانشگاه در رتبه بندی مختلف بین المللی داشته است.

وی افزود: طبق اعلام رتبه بندی اخیر شانگهای، دانشگاه تبریز جایگاه نهم دانشگاه‌های ایران و رتبه ششم را در بین دانشگاه‌های جامع کسب نموده است که بخش مهمی از این افتخارات بزرگ مرهون تلاش و زحمات اساتید و دانشجویان گروه علوم زمین می‌باشد.

دانشکده علوم طبیعی از مرجعیت علمی بالایی در سطح کشور برخودار است

دکتر وارطان سیمونز، مدیر گروه علوم زمین دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز نیز در این همایش با ارایه گزارشی از دستاوردهای این گروه گفت: دانشگاه تبریز با بیش از 7 دهه سابقه در امر آموزش و پژوهش به عنوان یک دانشگاه جامع و تراز اول در شمالغرب کشور شناخته می‌شود و گروه علوم زمین این دانشگاه نیز که در سال 1348 تاسیس شده، نقش بی بدیلی در تربیت نیروی انسانی خبره و کاردان نه تنها در منطقه، بلکه در سطح ملی داشته است و فارغ التحصیلان آن در سطوح مختلف سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی منشاء خیر برای کشور بوده اند.

به گفته وی در حال حاضر، این گروه با داشتن 10 گرایش کارشناسی ارشد، 3 گرایش دکتری تخصصی و یک گروه جامع زمین شناسی محسوب می‌شود که با بهره گیری از اساتید بنام و متخصص، از مرجعیت علمی بالایی در سطح کشور برخودار است و در عین حال، اقداماتی در جهت اخذ مجوز برای ایجاد مقطع دکتری گرایش‌های زمین ساخت و زمین شناسی مهندسی در دست انجام است.

ارایه 18 مقاله به صورت سخنرانی و 30 مقاله در قالب پوستر

دکتر بهزاد زمانی، دبیر علمی دهمین همایش زمین ساخت و زمین شناسی ساختاری ایران نیز با اشاره به روند برگزاری این همایش گفت: با اعلام فراخوان، 68 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده که از این تعداد 48 مقاله پذیرفته شد که در طول دو روز برگزاری این همایش 18 مقاله به صورت سخنرانی و 30 مقاله نیز در قالب پوستر ارایه خواهد شد.

به گفته وی فرایند داوری مقالات در طول 5 ماه گذشته و با همراهی بیش از 20 داور از کشورهای مختلف صورت گرفته است و مقالات برتر از نظر امتیاز داوری هم در دو مجله علوم زمین و زمین ساخت ایران به چاپ خواهند رسید.

امتیازدهی به خبر
اشتراک گذاری
سروش ایتا لینکدین فیسبوک توییتر واتس‌اپ تلگرام گوگل پلاس
نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری پژوهشگر نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
جهت دریافت کد تازه، کلیک کنید
ترجمه البرز
اینجا محل تبلیغات شماست