سه‌شنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - 23:53:26

در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

چهارمین کنگره بین المللی فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی
چهارمین کنگره بین المللی فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی

چهارمین کنگره بین المللی فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی با حضور دانش پژوهان و فعالان حوزه علوم دارویی دامپزشکی داخل و خارج از کشور در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز آغاز به کار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگر نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر میرحسن موسوی با اشاره به ارسال مقالات علمی به دبیرخانه کنگره از کشورهای آلمان، دانمارک، هند، پاکستان، ترکیه، مصر و ایران اظهار کرد: این کنگره با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از دانش پژوهان و فعالان حوزه علوم دارویی دامپزشکی و مسئولان کشوری و استانی، اساتید سرشناس علوم دارویی داخلی و خارج از کشور طی دو روز برگزار می‌شود.

رئیس دانشکده دامپزشکی با اشاره به اینکه نخستین دوره این کنگره بین المللی در سال ۱۳۸۷ در تهران برگزار شده است، گفت: پس از سال‌های ۹۰ و ۹۵ امسال چهارمین دوره آن در روزهای هفتم و هشتم شهریورماه با همکاری سازمان دامپزشکی کشور، مرکز تحقیقات سرم سازی رازی و دانشکده‌های دامپزشکی کشور به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

دکتر موسوی با بیان این که کنگره‌ها محل مناسبی برای تبادل نظر در حوزه‌های مختلف است تا آخرین دستاوردهای حوزه‌های علمی با حضور دانشجویان و اساتید تحصیلات تکمیلی ارائه شود، افزود: ارایه آخرین دستاوردهای علمی علوم دارویی دامپزشکی در زمینه‌های فرمولاسیون داروهای دامپزشکی، مقاومت انتی بیوتیکی مراقبت‌های دارویی مدیریت درد و بیهوشی دارو درمانی گونه‌های خاص حیوانی درمان‌های گیاهی و جایگزین گرایش‌ها و فناوری‌های نوظهور سرطان و شیمی درمانی افزودنی‌ها و مکمل‌های خوراکی از موضوعات محوری این کنگره است.

۲۵۹ مقاله از هفت کشور به کنگره بین المللی فارماکولوژی و علوم دارویی

وی در مورد مقالات ارسالی به این کنگره نیز گفت: از ۲۵۹ مقاله رسیده به دبیرخانه کنگره ۱۵۴ مقاله توسط کمیته علمی کنگره برای ارائه پذیرش شده است که در طول مدت برگزاری این کنگره 28 مقاله به صورت سخنرانی و 126 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

به گفته وی، بیشترین مقاله‌های رسیده مربوط به حوزه علوم دارویی دامپزشکی در زمینه‌های فرمولاسیون داروهای دامپزشکی به دبیرخانه کنگره بین المللی است.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه در طول دو روز برگزاری کنگره

دکتر موسوی ادامه داد: همزمان با این کنگره، هفت کارگاه‌ آموزشی با عناوین مدیریت درمان دارویی در حیات وحش، اصول درمان دارویی در پرندگان زینتی، واکسن و فراورده‌های بیولوژیک دامپزشکی، سندرم آسیت و کاربرد داروهای گیاهی و مکمل‌ها در تعدیل بروز آن در ماکیان، همزمان سازی فحلی در گوسفند در فصل تولیدمثل و خارج از فصل تولیدمثل با هورمون‌های تولیدمثل و آنتی بیوتیک درمانی کاربردی در درمان ورم پستان در گاوهای شیری برگزار خواهد شد.

تجلیل از استاد پیشکسوت فارماکولوژی دامپزشکی و معرفی فارماکولوژیست‌های جوان

وی همچنین با اشاره به تجلیل از دکتر سیدمحمد فقیهی، استاد پیشکسوت فارماکولوژی دامپزشکی اظهار داشت: فارماکولوژیست‌های جوان نیز در این کنگره معرفی می شوند و شرکت در این کنگره و کارگاه‌های آن دارای امتیاز بازآموزی از سازمان نظام دامپزشکی کشور است.

دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز در یک نگاه

دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز در سال ۱۳۶۶ به صورت آموزشکده تاسیس و با پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی دامپزشکی، فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد. این آموزشکده با گسترش کمی و کیفی خود به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی از سال ۷۸ و دکتری عمومی دامپزشکی از سال ۸۴ به سطح دانشکده ارتقا یافت.

دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز امروز در مقاطع مختلف دکتری عمومی دامپزشکی، دکتری تخصصی در رشته‌های فناوری تولیدمثل در دامپزشکی، آسیب شناسی دامپزشکی و بهداشت و بیماری‌های پرندگان، کارشناسی ارشد در رشته‌های بیوشیمی بالینی، بافت شناسی، باکتری شناسی، انگل شناسی، بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی و در مقطع کارشناسی نیز در رشته‌های بهداشت مواد غذایی و علوم آزمایشگاهی دامپزشکی اقدام به جذب دانشجو می‌کند.

تاکنون تعداد ۲هزار و ۱۵۲ نفر در رشته‌های مختلف دامپزشکی از این دانشکده فارغ التحصیل شده و در بخش‌های خصوصی و دولتی مشغول به کار هستند.

امتیازدهی به خبر
اشتراک گذاری
سروش ایتا لینکدین فیسبوک توییتر واتس‌اپ تلگرام گوگل پلاس
نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری پژوهشگر نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
جهت دریافت کد تازه، کلیک کنید
ترجمه البرز
اینجا محل تبلیغات شماست